Vargen...
[DATUM: 2011-09-15 TID: 06:54:18]

Igår på vargmötet var det mest information och de sa att vi
inte behöver vara rädda för vargen. Bullshit i mina ögon!!
Visst, det händer inte ofta, men så lavinartat som vargstammen
i Sverige växer så kommer det så småning om bli ont om mat.
Sen att den här vargen tydligen ätita slaktavfall i Skultuna gör
ju att den är extra närgången. Detta känns väldigt olustigt!

Här är lite fakta från Wikipedia:

Sedan den intensiva forskningen kring varg startade på 1960-talet
har få fall när en människa dödats av en varg i västvärlden dokumenterats.
En 22-årig student dödades av vargar under en promenad i norra SaskatchewanKanada 2006.
Mannen, som var ute på en promenad, blev anfallen av vargarna. Genom spår i snön har hela
förloppet kunnat följas. 22-åringen försökte fly och slogs till marken. Han hade lyckats resa sig
och springa ytterligare en bit innan vargarna slutligen lyckades döda honom. 1963 dödades en
5-årig pojke iQuébec, Kanada. Mellan åren 1980-95 dödades minst 233 barn av vargar i Indien.
De flesta under 6 år och i de flesta fall inom byns område när de tillfälligt lämnats ensamma.

Visst, det är olika vargar, man ändå... Don´t like it!!



Jag gissar på en vargattack mot människa innan nästa sommar är slut.

Att vargstammen kunnat öka 22% torts licensjakten talar sitt tydliga språk.
Den ökar fort, hur mycket har den inte förökat sig på bara 14 år?!
Från noll till den siffran vi har idag... Ett tak borde införas igen och HÅLLAS!

Nej, känner mig anti varg idag! =/
Ikväll är det möte med Salas politiker i Församlingsgården. Tror jag ska gå
på det. Är jag inte där kan jag ju heller inte påverka. Vill iaf höra var som sägs..

Nej, nu ska jag förbereda lite frukost att äta på bussen.
Kram på er.. =)

Kommentarer
Postat av: Lanina

Vet du hur många människor som råkar illa ut för älg, björn? Eller tamdjur så som hund och häst?



Visst ska man ha respekt för vilda djur, och vara lite försiktig. Men vargstammen i Sverige är med internationella mått liten. Vi har dessutom högre säkerhet än den indiska landsbygden. Rovdjurssäkert stängsel och allt det där. Förr i tiden lät man ju barn vakta boskapen mot rovdjur, så hade vargar varit så fruktansvärt farliga hade man nog knappast gjort det.

2011-11-28 @ 22:54:18
URL: http://susitar.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0