Svårt...
[DATUM: 2011-03-31 TID: 09:27:36]

Oj va det var svårt att komma igång idag... Ska börja med uppgifterna
på sista delen... Jag känner mig mest seg. Men ska försöka få lite gjort
iaf... Seeeeg!

Kämpar i övrigt på med vår trotstjej här hemma igne. Hon slutade gå på
toa igen igår.. =( Så i hopp om att hon bara söker uppmärksamhet så
tänker jag ge henne extra mycket uppmärksamhet och energi. Jag
försöker leka extra mycket med henne, se henne, prata extra med henne
och bara få henne att känna sig sedd. Men jag tror också att det är ren
och skär trots. Som hon beter sig just nu. Vi kan inte be henne göra en
enda sak utan att hon trotsar. Han svarar alltid att hon inte vill...
Vi försöker alltid förbereda henne på vad vi ska göra, vi ger aldrig
valmöjligheter utan säger precis vad som ska göras och vi ger oss
väldigt sällan. Vi är rätt så hårda så. Men hon blir alldeles galen så fort
vi ska äta, klä på oss, plocka undan, sätta på pyjamas osv...
Hon blir såååå arg! Jag vet inte vartifrån det kommer... Det enda jag vet
är att det är grymt frustrerande och jobbigt för oss.

Men som sagt, nu försöker jag på en ny teknik. Eller ja, jag förstärker
hur vi är annars och ger henne mer uppmärksamhet. Fast å andra sidan så
kan man ju välja metoden att ignorera hennes utbrott och dte kör vi
också ibland. Men det är inte lätt ska jag säga...

Herregud... Jaja, ska försöka få mig motiverad att börja skriva nu....
ÅÅhhh... Kom igen nu Karin.,....

Kommentarer
Postat av: M

Försök att se det som att hon söker gränser istället för trotsar, hon utvecklas och behöver nya och andra gränser.. Jag försöker se det som att de små just söker gränser när det är tufft. Då känns det lite lättare iallafall för mig.. :-)

2011-03-31 @ 10:51:37
Postat av: Hargitta

U can do it!! Kämpa på! Du verkar vara en sjukt bra mamma Karin!! HEJJA HEJJA HEJJA!!

2011-03-31 @ 11:54:12
Postat av: L

Vill hon inte kissa? Tänkte om ni kollat upp så att hon inte har urinvägsinfektion och på så vis "vägrar" att kissa. Annars går de in i olika stadier i utvecklingen. Men att sluta gå å toaletten kan också vara att hon vrit med om något som hänt på toaletten, om hon hört någon annan berätta något om något som hänt på toaletten. Keep up the good work.

2011-03-31 @ 21:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0