Labbdax!
[DATUM: 2011-03-10 TID: 15:50:47]

Idag har jag labbat i fyra timmar! =)


Haha, Stellas små skyddsglasögon och en lösning med kopparsulfat och vatten. =)

Blanda, blanda, blanda...

Har blandat en basisklösning med Natriumhydroxid (Kaustiksoda), vatten och vinsyra.
Då kokar det nästan, bubblar och det blir alldeles varmt. =) Här behövdes skyddsglasögon.

Jag har testat i vilken temp äggvita stelnar.. =)

Jag har testat en massa livsmedel om det är proteiner, socker eller kolhydrater/stärkelse i.
Himla spännande! Sen har jag gjort eget potatismjöl, egen filmjölk, testat gelatin och
gjort rdningar som nu vilar i kylen för vidare utvärdering imorgon.
Plugg, plugg, plugg.. =)






Kommentarer
Postat av: Jannice

kul de verkar vara med labb!=)

2011-03-14 @ 23:54:48
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0