Treårstrotsen...
[DATUM: 2011-01-13 TID: 20:12:04]

Treårstrotsen from hell är här.... JAG ORKAR INTE!!!!!!
*suck* Ge mig styrka... Fröken Stella har förvandlats till
ett litet monster som inte vill göra nånting själv längre.
Hon skriker, gnäller, surar och gör tvärt om.
Hon har fått för sig vissa saker.
Hon vägrar klä på sig själv.
Hon är hemsk att klä på ytterkläder.
Hon vill inte gå och kissa själv.
Hon tvättar inte händerna själv, vill ha hjälp.
Hon vill inte äta själv, vill bli matad.
Sådär fortsätter det med allting... Mitt i det så är hon fram
och tillbaka hela tiden. Jag vill ha välling!!! *arg* För att
nästa sekund slänga ur sig: JAG VILL INTE HAAAA VÄLLING!!!!!
Kul jul... Sådär håller dte på och dte känns som om hon skriker
och trotsar ALL sin vakna tid här hemma.
Fy fan säger jag bara.... Det är hemskt... Hoppas verkligen
att den här perioden inte håller i sig allt för länge för den här
mamman pallar inte allt för mycket.... =S

Kommentarer
Postat av: Ewe

Ja, visst är den hemsk! Treårstrotsen.

Speciellt när overallen ska på, det har nästan varit det värsta. Ibland har man fått tvinga på ytterkläderna medans han har skrikit.

Meen, det går ju över som tur är!

Brukar tänka så när det är som värst, så känns det lite bättre.

Här har det blivit mycket bättre, och Oliver är samma goa snälla kille igen :)

Bara att vänta in nästa trotsperiod :)

Ha det fint!

2011-01-13 @ 20:19:51
URL: http://ewev.se
Postat av: ewe

Ja, visst är den hemsk! Treårstrotsen.

Speciellt när overallen ska på, det har nästan varit det värsta. Ibland har man fått tvinga på ytterkläderna medans han har skrikit.

Meen, det går ju över som tur är!

Brukar tänka så när det är som värst, så känns det lite bättre.

Här har det blivit mycket bättre, och Oliver är samma goa snälla kille igen :)

Bara att vänta in nästa trotsperiod :)

Ha det fint!

2011-01-13 @ 20:20:31
URL: http://ewev.se
Postat av: karin

efter regn kommer solsken! : )

2011-01-14 @ 08:05:07
Postat av: Emma

Åh jag vet precis vad du menar, man bryter ihop!

Här tror jag dock att det värsta har gått över, tycker mig se ljuset i tunneln.



Jag kan ju ge ett tips om hur vi har tänkt, tycker att det har gjort det lättare.



Vi valde ut några grejer som var viktiga för oss där i bestämde att vi backar inte. För oss var det exempelvis att inte skrika inne, vara snäll mot brorsan, sitta still vid matbordet.

Annat, som kläder, hjälp att tvätta händerna, sova knasigt i sängen etc. har vi helt sonika skitit i och låtit henne klä sig som hon vill, hjälpt henne tvätta händerna etc. Men de där andra sakerna, där har vi inte backat.



Jag tycker att det funkat bra för då har man vetat vilka strider man ska ta.



2011-01-14 @ 08:40:37
URL: http://emmafahlstedt.blogspot.com
Postat av: Malin F

Japp det är underbart! C fyller 4 nu och har hållt på så här lääänge nu. Kan säga att jag är GRÅhårig. Kämpa på!

2011-01-15 @ 19:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0