GRATTIS STELLA 3 ÅR!!!!
[DATUM: 2011-01-28 TID: 07:44:07]

GOOODMORGON!!
Stella vaknade till vid tio och ville gå upp. Men hon fick välling och somnade
om. Tro det eller ej, men vi har sovit hela natten, allihopa! =D
Tänk att Stellson sov från 17.40-06.15, herregud, hon måste ha varit trött!!
Idag är det iaf hennes födelsedag och hon var väldigt glad över välling, fika
och paket i sängen! =)
Öppnar paket! Det blev bara ett nu på morgonen. Johan ville ju vara med på de andra.. <3
Åh, en teservis!! =D
Nöjd och glad! Snart är dte fika dax! =D
Svante vaknade strax efter och blev inbjuden på morgonfika. <3
Söta lillebror skulle se glad ut tyckte Stella. Haha... =) Då gjorde han såhär.. =P
Gullungar! Stella bjuder Svante på saft i födelsedagsmuggen! <3
Tänk... Det har redan gått tre år! För tre år sen (eller ja, vid den här tiden igår..) så stod  jag på knä mot soffryggen med
väldiga värkar o kämpade. Johan sov i soffan mitt emot.. Vattnet hade gått kl.00.40 inne
på förlossningen där jag var på kontroll (trodde att jag sipprade fostervatten). Ja vattnet g
ick där och vi fick åka hem. Tog vägen över Sala och hälsade på mamma och pappa. Jag blev lite rädd för allt som skulle hända och grät en skvätt. Tog två alvedon för värkarna hade börjat kännas rejält. Vid tretiden så hämtade vi Tomas och Jocke från Hotellet. Fulla som alikor kom de in i bilen och började härja om att jag flåsade och donade. Haha.... De somnade tillslut i baksätet och jag var så avis. Hade riktigt ont och det kändes skrämmande.
Tillbaka i soffan, senare på morgonen...
Det började kännas jobbigt, men vi kämpade på tills det var ca:1.5 minut mellan värkarna. Då började vi känna oss stressade och åkte in. När vi kom in var klockan elva och jag var rätt slut. Hade ju inte sovit på hela natten. BM kollade hur öppen jag var och jag var öppen 7 cm. BRA JOBBAT!! Tänkte i mitt stilla sinne att vi nog skulle ha vår bebis här vid fyra tiden. OJ va fel jag hade! Haha...
Var iaf himla trött och hade väldigt ont så jag tog en EDA. Skulle jag aldrig ha gjort.. =( Mitt värk arbete stannade av rätt så rejält och blev väldigt svaga. Fick värkstimulerande dropp och kämpade på hela dagen. Var sååå slut vid det här laget. Hade inte ätit sen igår kväll, fick bara i mig saftsoppa och jag började bli galet trött...
Vid 17.30 var jag redo att ge upp... Det var fruktansvärt.... Tiden gick så sakta, jag kände mig sååå värdelös som inte födde och som inte hade några värkar. Jag hade frossa och kände mig allmänt slut.
Vi kämpade oss framåt så sakteliga och strax efter kl.00.20 fick jag börja krysta.
Jag krystade och krystade... Fy bubblan.. Vet ni, jag krsystade i 1,5 timme. jag hade inga krystvärkar, det var EDAns fel.. =( Så jag fick krysta lite på känn och BM fick säga till mig. Jag kände knappt värkarna. Men efter 1,5 timme så började Stella hjärtljud sjuka så de fick ta sugklocka och efter fem sega värkar och krystningar så kom hon ut kl.01.50. 25 timmar efter att vattnet hade gått.... Vår älskade lilla tjej!! <3
3420 g och 50 cm lång! Massa kärlek! Älskade lilla du!! <3
Så liiiiten... <3
Nej, nu måste jag gå coh klä på min 3 åring och min 1 år och 8 månaders.. =)
ha en bra dag, det ska vi ha, trots vab. Svante verkar iaf lite piggare idag. Vi får se vad dte blir.
Puss o kraaaam.. =D

Kommentarer
Postat av: Anna

Åååh... jag kommer ihåg när hon kom - vad jag våndades med dig! Tack gode Gud att hon kom ut till slut och att vi har världens finaste Stella nu!



Jag håller tummarna så hårt att de vitnar att ni kan komma imorrn. I love you! Kram Anna (Leoparden sover)!

2011-01-28 @ 07:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0