Tor tej! Kan sälv! =D
[DATUM: 2010-10-04 TID: 07:42:02]

Stellas standard fras just nu: Jag är stor tjej nu!
Igår när vi var på stan så lyft hon fram t.ex en kjol , höll den framför sig, tittade noga och sa tyyydligt: "Den här var väldigt fiiin!" och tittade på mig.. Haha.. Sen sa hon: "Jag är stor tjej, jag kan välja kläder själv nu!" Nja, sa jag, det är nog bäst att mamma bestämmer ett tag till. Men hon var så duktig och hängde tillbaka allt hon tog ner. Hängde dte åt rätt håll och gjorde fint! Mammas tjej?! =)

Nu till saken, imorse vid sextiden så kom hon och sa: Mamma, kan du tömma pottan?!
Tömma tänkte jag, ska jag inte torka..? Jaja, kom och lägg dig så fixar vi det där sen sa ja. Nu gick jag upp och kikade i pottan och hon har kissat och det ligger ett papper i! Vilken stor tjej vi har!!! <3

Just ja, härom kvällen när vi var i skogen så satt hon och åt blåbär. Sen kom hon och sa att hon hade plockat svamp. Och ja, det hade hon! Trattkantareller och allt! Hon var superduktig!! =) Hon hjälpte mig och plockade lite trattisar. GulleStella! <3



Svante verkar ha en lite jobbig tid just nu.. Humöret är inte det bästa och han blir väääldigt arg och frustrerad. Han kastar saker, slänger mat, skriker, slåss, bits och är allmänt surig. Inte alls kul. Ska nog ringa till BVC för lite tips för det är inte alls kul.. =`/ Sen vaknar han endel på natten och vill komma upp, vill äta eller så bara skriker han. Han har 4 kindtänder som håller på och tränger sig igenom. Det kan ju ha med saken att göra. De har spruckig igenom på ena sidan, men största delen av tänderna är kvar under tandköttet.
Nån som har nå tips vad vi ska göra med honom så säg gärna till!

Vi försöker avvärja allt innan det händer nåt. Men ofta så hinner han hälla ut mjölken, slå maten i golvet, slåss, bita pappa i handen eller dunka boken i ansiktet på syrran.. =(
Värsta tiden är när vi äter. När han blir mätt så har han slutat säga tack, tack och blir arg istället. Vi försöker ta ner honom så han kan sluta äta lite tidigare så kanske vi "går förbi" det jobbiga momentet..?
I don´t know.

Idag ska jag iaf ha mysdag med barnen och det ska bli skönt! =) Stella sover än och jag väntar på att klockan ska bli åtta så jag kan ringa BVC. Hoppas att ni får en bra dag! =)
Kram kram.. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0