Självkänsla/självförtroende!
[DATUM: 2010-10-26 TID: 08:30:31]

Jag har länge hatat och tyckt fruktansvärt illa om min egen kropp. När man står där framför spegeln, tittar på låren som slår ihop, drar i magen som putar och tycker att brösten hänger för mycket.
Nej, nu har jag betsämt mig för att börja tycka om mig själv. Det här är MIN kropp. Jag kommer leva med den tills jag dör. Varför ska jag slösa tid på att hacka på mig själv för något som är som det är?!
Det är klart att man kan gå ner i vikt, fettsuga låren som aldrig kommer bli smala på mig, operera brösten och träna som en tok. Men jag tänker faktiskt börja älska mig själv redan NU!

Har funderat på det här ett tag och tänkt mer och mer på det. Hur vi kvinner (för det är mest kvinnor) hackar på oss själva.
Jag jobbar ju i en klädbutik och får höra sååå mycket. varenda kvinna tar tag i magen och säger: "Men magen väller över", "valkarna på ryggen, syns de?", "Jag kan inte ha så kort kjol, jag är för tjock!", "Jag kan inte ha urringat, jag är rynkig på halsen/jag kan inte ha kortärmat för jag har rynkiga armar!"
Men herreguuud! är det nån som bryr sig om det där lilla!?!??!
Börja älska er själva så som ni är!
SJÄLVKLART VILL MAN VARA FIN! Det är inte det. Men det är så mycket som bara är ren mobbing av sig själv. Sa nån annan de här orden till en så skulle man bli jätteledsen. Jag tror också att INGEN annan ser det ni ser som fel med era kroppar. Ingen annan tänker på om ni har ett veck på ryggen eller för kort kjol!
Nej, klä er som ni vill, älska era kroppar!

Sen ska man ju ändå klä sig snyggt. På ett sätt som framhäver dina bästa tillgångar. Man får välja ut det som man gillar bäst hos sig själv och sen framhäva det. Nu tänker/säger många: Men jag tycker inte om nåt! Skitsnack! Skärp er nu! Det är här man måste jobba!

Jag gillar mina ögon och mina kindben. Så på med mycket smink så de syns!
Jag tycker att jag passar i kläder som markerar mitt område under bysten, det gör mig smalare. Jag gillar att framhäva mina kurvor. Jag gillar mina vader som är ganska så muskliga.
Det är klart att det finns massor med saker som jag ogillar. Men jag tänker välja att inte fokusera på det! Jag vill inte trycka ner mig själv mer.

Ville bara skriva av mig lite om det här.
Jag tycker att vi kvinnor ska bli bättre på att berömma oss själva och varandra. Berätta för din kompis hur vacker hon är, hur snyggt den där toppen sitter och att hon borde ha håret uppsatt mer för hennes hals förlängs och blir så snygg då! Älska er själva och hjälp varandra att må bättre! <3


Kommentarer
Postat av: Anna

Bra Karin! Du är ju en pangpingla!



Jag är också härlig och snygg! :)

2010-10-26 @ 13:09:25
Postat av: Jeanette

Kloka ord från en klok tjej <3



Puss

2010-10-26 @ 14:44:00
URL: http://nufsan.blogg.se/
Postat av: Madde

Så sant så! / Madeleine

2010-10-26 @ 15:08:25
URL: http://madeleinereinholdsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0