Pluttis-Stella!! <3
[DATUM: 2010-10-25 TID: 07:12:26]

Morgon morgon!
Mycket trött Karin signar in.. Har vart en småtuff natt. Stella kom in runt ett och sa att dte kliade och gjorde ont på sjärten. Hon hade sina vantar på sig och har det än. Superduktig! <3 Sen försökte vi bara sova. Men hoon vände och vred på sig, fick nässpray, vände, kliade sig mot kudden. Ålade runt.. =/ Till slut gick vi upp och smorde in henne med potatismjöl och ringde hälso och sjukvårdsrådgivningen. FIck prata med nån kille som kändes väldigt.. Skum! Han sa att jag skulle ge alvedon (hade såklart slut här hemma...). Jag frågade om jag kunde ge Tavegyl.
-Nä, det brukar inet hjälpa sa ha.
Konstigt att jag fått Tavegyl till Svante för att det är KLÅDSTILLANDE och gör att de blir sömniga.
Så då tog jag ett eget initiativ och gav henne en skvätt tavegyl och lite välling. Sen lade vi oss i sängen och hon har sovit sen dess. Tavegylen verkar ha hjälpt! =) HA!
Men när jag gick upp så kikade jag på henne. Tyckte det såg konstigt ut, men hon har dragit ner blöjan till fötterna. Säkert kliat. Så hon sover med rumpan bar och med vantar på sig. Mycket söt! <3
Älskade unge!! <3



Idag blir vi bara hemma. Elin, Eveline och Colin ska komma. De var sugna på vattkoppsbakterier. Det är tredje familjen som önskar sig dem som vi "fått smitta". Får väl se vilka som insjuknar och vilka som klarar sig. Just nu håller jag Svante under full uppsikt och letar koppor hela tiden. Vill ju att han ska få nu så vi är klara med det sen.. =/
Förresten så ringde jobbet igår och jag blir hemma hela veckan. Sen hoppas jag att det ska vara över tills på måndag, men jag är tveksam.. =/ Vi får väl se..

Nä, nu ska jag läsa nån blogg innan dte blir frukost.
Kram på er.. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0