Skräms inte unge!!!!!
[DATUM: 2010-03-25 TID: 13:17:38]

Hej på er!
Blev lite kaos igår kväll... Efter att jag skrev öffra inlägget så hörde vi att Svante lät konstigt. Johan gick dit och sen kom han utspringandes med Svante och ropade att han inte andades. Han kippade verkligen efter luft och kunde inte andas... Jag tog honom och gjorde som man ska (tror jag..). Lade honom över knät och dunkade hårt i ryggen. han var så himla uppjagad och rädd... Hemskt!! =( Jag lämnade över honom till Johan igen och tog telefonen. 112... De tog alla uppgifter och i bakgrunden hörde jag att Svante började kippa mer och mer efter luft och fick tillhostningar. SÅ det gick bättre och bättre för honom..
Jag fick prata med en sköterska på barnakuten. De sa att antingen så kommer ni in eller så skickar vi en ambulans. Men sen lugnade han sig lite och andningen kom igång. Tillslut så andades han som vanligt.
Så vi kom överrens om att vi skulle komma in om dte hände igen.

Men natten avlöpte okej. Vi tre vaknade jag av att han hostade sådär galet mycket. Men då fick han luft och hade bara världens hostattack.. =( Han fick vatten och sitta i min famn, men upprätt. Då lade det sig coh tillslut somnade han om. Jag hann lagom tillbaka till sängen när Stella började hosta och gråta. Fick i henne lite vatten och sen lugnade det sig för henne också. Men hon fick sova hos oss. Resten av natten var lugn. Pjuh..

Så jääääkla obehagligt!!!!

På morgonen så bestämd ejag mig för att ringa läkaren för att någon skulle lyssna på honom. Fick komma in 9.15. Släppte av Stella hos gammelmormor. SEn bar det av till stan. Men som vanligt så hade han bara fått nåt "virus" och han skulle få Mollipect. Så nu har han fått det. Han sööög i sig det, så det kändes bra. Hoppas det går lika bra ikväll! =S


Usch, dte var en pärs... Jobbigt som fan... Blir en lugn dag här hemma...

Nej, vila lite nu tror jag..
Kram..


Kommentarer
Postat av: Jeanette Wassberg

Fy Karin så himla läskigt!



Det känns som att det här virust är ett riktigt envist och elakt sådan =( Skönt att allt gick bra iaf........ En mardröm när ens små är sjuka och såna gånger vill man inte bo flera mil ifrån lasarettet =S



Sköt om er och krya på er!!!



Kramar

2010-03-25 @ 13:43:38
URL: http://nufsan.blogg.se/
Postat av: Anna K

Fy fick alldeles ont i magen när ja läste om svanten. Lille gubben då. Nu e de på tiden att han blir frisk. Otäckt sånnt där. Kram

2010-03-25 @ 15:58:53
URL: http://anderssonhill.blogg.se/
Postat av: Emma

Så hemskt, vi hade en liknande incident med Alde för några dagar sedan då hon satte i halsen. Helt vidrigt.

Jag tyckte det var värst efteråt, var helt iskall under tiden hon inte fick luft. Sen, när hon somnat så bröt jag halvt ihop och kunde inte sova utan låg och lyssnade efter hennes andetag.

Hoppas ni slipper vara med om det igen!

2010-03-25 @ 16:13:50
URL: http://emmafahlstedt.blogspot.com
Postat av: Becca

FY vad läskigt:S tur det gick bra KRAM

2010-03-25 @ 17:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0