Barnakuten... =(
[DATUM: 2010-12-22 TID: 07:37:22]

Morgon, tröttmorgon...
Jobbade ju igår och Britt-Marie var hemma med Svante. Stella var
på dagis. Vid 12.30 så ringde B-M och sa att Svante hade 39,6 i
feber och var ledsen. Då fick han en alvedon och sen hade det gått
ner till 38,5. Usch vilken ångest jag fick när jag inte var hemma med
min lilla skrutt då.. =(

Jobbade iaf klart och sen skulle jag på möte med studievägledaren.
Gick tidigare från jobbet och satte mig där och väntade. Det stod en
lapp på dörren att det var "stängt för dagen", men jag tänkte att hon
nog skulle komma ut eller komma dit snart och ropa in mig. Men jag
väntade och väntade och hon kom inte.. =/ Fick tillslut tag på henne
på telefonen och då hade hon missat vårt möte... *suck* Mycket irriterande...!
Sur som bara den åkte jag hemåt och hämtade Stella, fixade lite kvällsmat.
Svante ville inte äta.. Han tog min hand och gick in till soffan. Tog väl
1 minut, sen somnade han. Han blev sämre och sämre i andningen
och hans hosta är hemsk.. =( Han fick massor med kväljningar..
Till slut ringde jag 1177. Efter lite rådgörande så tyckte hon att vi skulle
åka in till barnakuten i Västerås med honom...

Packade ihop lite grejer och sen åkte vi.
När vi kom fram så fick vi hjälp rätt så fort för han var rätt så dålig i
andningen och hade 39,8 i feber. Han fick en alvedon och så fick han
inhalera adrenalin. Sen fick vi vänta 40 min och inhalera igen.


Lite piggare efter första adrenalinet och när alvedonen började verka..

Han var jätteduktig och tyckte att det gick jättebra med masken som
han inhalerade i. Han tryckte dit sitt lilla ansikte och andades så fint
hela minuten... =)


Fick tillslut i honom en halv ask med russin. Nu började han pigga på
sig rejält. Men han var fortfarande tungandad och ansträngd.
Vi väntade rätt så länge på att få träffa barnläkaren. Det var en stressig
kväll där uppe och väntrummet var fullt av mammor och barn. Tror vi var
5-6 familjer där som väntade på läkaren.

Hon sa iaf att han inte lät riktigt bra i andningen och att han skulle få
inhalera Ventoline också. Det gick också bra.. =)


Trött kille som kämpade på.. Men strax efter det här som knoppade
han i min famn.. <3 Mycket bättre i andningen.. Nu sitter vi och väntar
på att läkaren ska komma igen och utvärdera Ventolinet.
Hon tcykte att han var bättre och att vi kunde komma hem.
Vi skulle få en remiss till Barnläkaren i Sala och utreda hans tunga andning
som han alltid har. Det känns skönt, för dte låter så jobbigt.

Igår tyckte de att han hade krupp, men de ville eventuellt testa nån
astmamedicin sen. Vi fick se vad den andra läkaren sa när vi får komma
dit sen. Tillslut fick vi iaf åka hem.

Jag var sååååååå trött... Kom hem strax efter tolv....

Minus 26 grader, burr!!!!!! =(
Svante hostade sååå jobbigt i bilen, men andningen var bättre, tur
det för jag hade ingen lust att vända och åka tillbaka med lilleman. =(

Lade honom direkt när vi kom hem. Han var dötrött och vaknade inte
ens när jag lade honom så jag struntade i vällingen. Hans hosta var
så besvärlig att han ändå skulle kräkas upp den.
Och vet ni?!
Han sover ÄN! (Kl.7.35....)

Han var så duktig vår lilla grabb! <3

Idag är jag dock supertrött med en jobbig huvudvärk... =( Börjar inte¨
förrän kl.14.00, så jag är hemma tills dess och sen kommer Johan hem
och byter av mig då. Sen jobbar jag till kl.20.00.
Kom och julshoppa vettja!! =D

Nej, ha en skön dag nu gott folk! Jag håller tummarn att vi slipper några
fler turer till Barnakuten. 4 timmar där känns halvkul...
Tur att det var ett gäng med goa mammor som var där... <3

Kram på er.. <3

Kommentarer
Postat av: Becca

Fy så jobbigt:( Lilla svante.. Hoppas han blir pigg fort! Kram till er!

2010-12-22 @ 09:47:15
Postat av: Malin

usch stackars liten! jag hade nog brytit ihop där o då!

den iskalla luften gör ju Inte saken bättre när man är sjuk o får problem med andningen..

maken min kan knappt gå omkring utomhus utan att behöva kasta sig på bricanylen!:S



hoppas att det går över med tiden för Svante!

2010-12-22 @ 23:30:08
URL: http://grodan09.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0