Olycka & Pantersnigel!
[DATUM: 2010-08-02 TID: 14:57:47]

När vi kom hem från dagis hände först en riktigt läskig sak..
När jag drog upp vagnen för trappen på altanen satt Svante i. Helt plötsligt så vänder sig hela sittdelen uppochner.. Svante liksom försvann.. Det tog nån sekund innan jag reagerade, jag bara glodde och fattade ingenting.. =( Men det gick bra, han blev nog lika paff och rädd som jag, men han klarade sig utan en skråma, sån himla tur! Usch va läskigt! Nu står vagnen i två delar, får se om den bara hade släppt eller om den gått sönder.. Johan får kolla sen. Usch! Läskigt!!

Sen såg Stella nåt konstigt som låg på altangolvet. Jag trodde först att det var en mördarsnigel och fick panik (har sluppit såna så länge..) men efter lite googlande så kom jag fram till att det var en Pantersnigel. Den lever på ruttna växtdelar och svampar så det är ingen fara för vår trädgård. Men den var himla fin nu när den var ofarlig! Hahaha...





Jättecool och himla vacker!! =)

Nu övar Stella på att dra upp och ner trosorna och sitta på nya pottorna.
Jag ska försöka få ihop pallen, wish me luck..
Kanske blir så att johan får hjälpa mig sen.. Hehe..
Kram på er..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0