Framtiden..?
[DATUM: 2010-04-22 TID: 13:38:41]

Hej på er!
Ja, hur ska dte bli i framtiden. har många olika vägar att välja på känns det som. Fick bli både taggad och lite nedstämd hos studievägledaren igår. Hon sa att på Undersköterskeutbildningen så finns det endast få platser. Dessa kommer prioriteras för folk som är arbetslösa. SÅÅÅ VÄRDELÖST!! Känns som om man är utan jobb så får man hjälp med allt. Men bara för att man har jobb så kan man inte få byta bana eller gå vidare. Blev rätt så sur...
Sen när jag kom hem och skulle kika lite på högskolor istället så funkade inte min pin på studera.nu.. *suck*

Men nu på förmiddagen har jag iaf vart till Sala och skickat in min ansökan om att läsa Naturkunskap B. Förhoppningsvis kan jag läsa den redan 31 maj. Då kommer jag hinna fixa betyg i det innan höstterminen och kan eventuellt söka iaf. Kommer nogt inte kommer in för intagningarna har hållt på lä'ääänge då.. men, men..
Försöka går ju alltid. Kommer nog söka både undersköterska och sjuksköterska. Kanske nåt mer också. Vi får se..

Nej, nu ska jag coh Svante åka och hämta Stella.
Vi tänker INTE gå i det här pissvädret..
Kram på er/Positiva jag.. =S


Kommentarer
Postat av: Martina

Jag skulle rekomendera att läsa till sjuksköterska. Visst det är längre och säkert jobbigare utbildning men det kryllar inte direkt av jobb för uskor mer än tim vik. Plus som jag sagt tidigare, 3 år går jättefort! :)

Kram

2010-04-22 @ 14:48:48
Postat av: Anonym

Jag tipsar också om ssk. Har läst ett år 2003-2004 och det var väldigt givande. Tre år går fort och som sjuksköterska kan du välja massor av roliga inriktningar som barnmorska, operation eller akutvård. Finns massor och man tjänar mer.

2010-04-22 @ 18:20:00
URL: http://emmafahlstedt.blogspot.com
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Fin blogg =)

2010-04-22 @ 18:27:47
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: lukas

<b> I R BOLDZ </b>

2010-04-22 @ 18:47:11
URL: http://321spela.se
Postat av: Becca

Jag tror också mer på sjuksköterska än undersköterska... det är jättejobbigt att plugga men väldigt kul också:) SÅ himla irriterande med det där att arbetslösa får så mkt hjälp.. lika när jag ville söka till florist:P. Kram!

2010-04-22 @ 20:06:29
Postat av: Mia

Rekommenderar också isf till att läsa till ssk... Visst, mer i studieskuld om du tar lån.. och lönen skiljer det bara nån tusenlapp på...

Men roligare "sysslor"... Och som sagt, det finns end jobb som timmis om du blir uska... Dom drar ner mer o mer så.... :(

2010-04-26 @ 10:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0