Bvc o Sala idag.. =)
[DATUM: 2009-10-21 TID: 07:53:01]

Godmorgon!
Igår vart väl en halvbra dag. Lugn och skön morgon och sen på
eftermiddagen blev det lite kaos..



Jag stressade och stressade med min kalops. Precis när den var klar och jag hade skalat potatisen så den var färdig att sätta på senare så fick jag väcka Svante som nyss somnat och ge honom mat, byta deras blöjor superfort och packa ut oss i bilen och åka mot Sala. Vi hade bestämt att vi skulle möta upp Johan kl.16.00 vid Coop för att handla all dricka och sånt till dopet + en sväng till Apoteket så jag skulle slippa göra det själv med två barn..
Men när jag åker ut ur Färnbo så ringer J och säger att han måste åka och göra ett jobb som han missat.. *suck* Han sa att det skulle ta 30-40 min
(det här är kl.15.44). Vänta på mig sa han.
Men jag åkte och började handla. Tur var väl det för han ringde igen 17.40 och
sa att han var färdig.. *suck*



Full vagn med både barn, mat och en faslig massa läsk till dopet.
Utöver den tunga vagen så bär jag en platta öl på armen..
Jag var inte helt positiv här!!! *småsur..*
Efter att ha fått hjälp av min pappa (som jobbar på Coop) så kom vi iaf ut till bilen med alla kassar och sen åkte jag iaf till Apoteket och gick in med båda kidsen. Inte helt lätt att bära på Svante som väger hur mycket som helst och en nyfiken Stella.. Men hon var jätteduktig och det gick fint att handla det jag skulle ha.

När jag kom hem så slängde jag på potatisen och bjöd in Johans pappa på lite krubb. Vi åt kalopsen, som faktiskt blev ganska så god för att vara första gången! *stolt*
Lars skulle och klippa sig sen och vi tog ett familjebad. Eller ja, jag badade med båda barnen och Johan stod redo att torka, klä på pyjamas och fixa mat till dem. =) Mysigt värre!




Idag blir det BVC kl.9.30 och sen ska vi gå en sväng på stan. Ska ha lite alltmöjligt och har lite ärenden. Gick upp kl.6 när Svante vaknade så jag har redan hunnit fixa mig är är färdig (se ovan..). Svante sover igen och Stella har inte vaknat än. Men snart så måste jag nog väcka henne så vi hinner fixa iordning dem innan vi ska åka. Det ska bli så himla spännande att se vad de väger. Speciellt Svante! Han har ju växt massor. Jag och Johan gissar på 8,3 kg, men det kan vara mer.. Ska ta en vikt och längd på Stella också. Hon är så liten så jag ska kolla så hon växer okej. Tor att hon är minst på dagis.. Skruttan.. <3
Hoppas att ni får en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Malin

Hoppas att ni får en fin dag! Du är jättefin idag.. =) Kramar Malin

2009-10-21 @ 09:26:19
URL: http://malinjacob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0