Svinis funderingar..
[DATUM: 2009-11-17 TID: 11:11:49]

Utvecklingssamtalet gick kanonbra!
Vår Stella verkar vara väldigt skötsam, framåt och duktig på dagis.
Känns skönt att veta! Hon älskar "mini röris" när de dansar och sjunger, hon äter bra, hon sover bra, hon leker snällt, hon känner igen de andra barnen väldigt bra, hon pratar mycket och är allmänt duktig och sköter sig! Jag blev så stolt!! =)

Vi pratade lite om svininfluensan och vaccinet.
Imorse så hade jag nämligen "bestämt" mig för att barnen skulle vaccineras.
Men två av fröknarna som jag pratade med skulle inte vaccinera sig eller familjerna och när jag kom hem så läste jag en massa kommentarer här och där på facebook och olika argument och jag är sååååå osäker.
Jag som kände mig så säker imorse.. *suck*
Men jag känner lite att det kanske är försent att vaccinera sig nu.
Och att borde vi inte klara av en influensa, även om det är jobbigt och inte kul att vara sjuk.. O när de pratar om att man kanske kan bli steril av vaccinet så hajjar jag till och vill gärna ha barnabarn.. =/
Jag har ju bestämt mig för att lita på min kropp och INTE ta vaccinet själv.
Men barnen är ju små och har inte lika starkt immunförsvar och blir kanske hårdare drabbade. Fy va svårt det är..
Nej, vi får helt enkelt se. Vi avvaktar och funderar vidare..

Nu ska jag ringa Jeanette och bestämma tid för simningen ikväll.
Vilket pissväder det är ute förresten. Trååååkigt!!!
Slänger in en bild på glada Svante i uppmuntringssyfte!
(Never mind Hello Kitty pyjamasen.. Ibland får man ärva av syrran! Haha..)


Kommentarer
Postat av: Thessan

det som är lite läskigt med barnen som är så små är att dom inte vet om dom tål ägg eller inte, eftersom vaccinet innehåller ägg... så det är måna vårdcentraler som satt stopp för att vaccinere just små barn pga att dom inte har en aning om barnen tål ägg eller inte... eftersom det kan bli stora komplikationer om dom vaccinerar barn , och så visar det sig att dom inte tål ägg!



Det bästa är om du går efter vad du tycker och känner!



lycka till :)

2009-11-17 @ 11:38:01
URL: http://stronglove.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag går också här hemma och velar fram och tillbaka ifall man ska ta sprutan eller inte. Jag ska inte ta den, det har jag knappt tänkt på utan det är Linus man funderar på. Ena veckan SKA småbarn vaccineras och veckan efter ska dom INTE vaccineras. Läste lite snabbt nu på aftonbladet att dom inte ska veccineras igen. Orkade inte läsa hela artikeln för det känns som om huvudet snart kommer sprängas av all den här svininfluensan. Jag är väldigt kluven, vet inte riktigt hur jag ska göra, precis som du. OM Linus skulle får svininfluensan -Gud förbjude- så skulle jag aldig förlåta mig själv om han inte var vaccinerad. Men man vet ju inte.

Det är nog många småbarnsföräldrar som funderar på det här nu.

2009-11-17 @ 13:49:37
URL: http://eemmasemlan.blogg.se/
Postat av: Linnea S

Vi har vaccinerat oss nu......jag kände att vi ger ju våra barn andra vaccin/sprutor ...men det är svårt att göra ett val som någonstans måste kännas rätt för en själv. Lycka till!

2009-11-18 @ 21:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0