Min vikthistoria!
[DATUM: 2009-12-09 TID: 10:50:09]

Hej på er!
Nu känner jag att det är dax... Det är lite jobbigt och pinsamt.. Men jag känner att jag vill göra det.. Jag tänker berätta min vikt historia för er. Det är väldigt upp och ner....


Det började med att jag flyttade till Norrköping -01 (tror jag..), då vägde jag nog 62-63 kg tror jag. Efter drygt ett år så började jag dra på mig många "flytta hemifrån kilon". När jag sen blev jag tillsammans med R så kom det också ett gäng sambokilon.. När jag fick nog så stod vågen på 78 kg. (+15-16 kg sen jag flyttade). Vid jul fick jag en kommentar av mamma som gjorde mig superledsen och jag blev väldigt peppad att faktiskt ta tag i min vikt. Jag gick med i viktklubben och tappade på så vis 13 kg på 3 månader. Så i april var jag nere på 65 kg. Där kände jag mig nöjd! =) I samma veva gjorde jag slut med Rickard, men vi bodde ändå tillsammans i två månader tills vi tog studenten (-04) och flyttade hem till våra hemstäder.

Efter det följde ca: 2 år när jag höll 65 kg.
Festade mycket och hade två superroliga år. Kände mig väldigt tjock hela tiden, även fast jag faktiskt hade en riktigt fin kropp. Har alltid sett mig själv som tjock.. Mina lår är knubbiga och jag ser bred ut framifrån. Från sidan kan jag se rätt smal ut, men vem ser en från sidan?! *suck*

Julen -05 träffade jag Johan. Min älskade Johan! Vi flyttade ihop rätt så fort och som vanligt när jag träffar nån på det sättet så lade jag på mig trivselkilon rätt så snabbt.. I januari stod vågen på 80 kg... Plus hela 15 kg på ett år... ILLA!
Men så är sanningen... Vi hade köpt vårt hus i Färnbo och när vi var i London i januari -07 så slutade jag med mina p-piller för att bli gravid. =)
Efter tre månader fick jag plus och graviditeten var ett faktum. Jag fick rätt så svår foglossning tidigt. Var sjukskriven på halvtid nästan hela tiden och slutade jobba 1,5 månad innan förlossningen. Mycket stillasittande och onyttig kost... Cola i mängder.. =/ Sista gången jag vägde mig med Stella så vägde jag 99 kg..
Efter förlossningen kom jag ner till 86 kg som minst. Vi bestämde oss efter drygt 4 månader att vi ville ha en till bebis så vi satte igång.
Min mens kom dock inte tillbaka förrän efter 6 månader. Hann ha den en gång och sen blev jag gravid igen! =)
Den här graviditeten åt jag inte lika illa och var inte lika sugen på onyttigheter, men det är inte helt bra ändå. Den här gången så vägde jag 102 kg (!!!!!!!!) sista gången jag vägde mig. Sen gick det typ 2 veckor till, så jag vägde nog ännu mer egentligen... =(

Svante var en go liten kille och när det gått 6 veckor så vägde jag 94 kg och kände att det var dax att ta tag i det här nu! Så jag satte fart! Vill dock inte att det ska gå allt för fort, så jag tar det pö om pö..

När vi hade kräftskivan i höstas så vägde jag 90,2 kg. Då antog jag ett utmaning från Robert att vi skulle gå ner 5 kg till jul. Var osäker på om jag skulle klara det. MEN IDAG NÅDDE JAG DET!!!!! =)



Dagens vikt är 84,8 kg!
Jag har tappat 9,2 kg sen start och jag är väldigt nöjd!! =)
Sen mitt och Roberts vad har jag tappat 5,4 kg och är väldigt nöjd!
Hoppas på lite mer till jul, men vi får se vad som går!
Jag är under vikten jag hade när jag blev gravid med Svante.
Nästa delmål är 80 kg som är vad jag vägde när jag blev gravid med Stella.
Jag har ändå tappat 17,2 kg på 6 månader. Kan inte vara annat än nöjd! =)

Jag kommer fortsätta min resa mot en friskare kropp. Men jag är osäker på vad mitt slutmål är.. Men jag kan tänka mig runt 70-65 kg. Min kropp har ju trots allt förändrats en hel del med två graviditeter..

Jag hoppas att ni kommer fortsätta hejja på mig och hjälpa mig på vägen!

Ha en bra dag, för det ska jag ha! Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Tack för att du delar med dig <3!



Du är jätteduktig Karin!!!! All heder å kärlek till dig från mig!

2009-12-09 @ 11:00:01
Postat av: Mia

Du är såå duktig Karin. Vi hejjar alla på dig... <3

2009-12-09 @ 11:37:32
Postat av: Sarah

Du ska absolut inte skämmas Karin! Det är jättebra att du skriver det här och är öppen för det hjälper dig nog med motivationen..=) Jag ligger på samma vikt som dig och har således en massa kilon att gå ner i och med att jag är så kort. Och du är superduktig. Det är ju segt med första kilona men förhoppningsvis kommer dom trilla bort ordentligt snart..=) Jag hejjar på dig! Du kommer att nå ditt mål, det är jag övertygad om!

2009-12-09 @ 11:39:00
URL: http://somvemsomhelst.blogg.se/
Postat av: Emma

Du är så himla duktig Karin! Och jag vet precis hur det är att leva med övervikt. Men till skillnad från dig så klarar jag aldrig av att ta tag i det :(

Men du är på helt rätt väg och verkar ha kommit in i det ordentligt så det kommer gå jättebra för dig :)

2009-12-09 @ 11:44:39
URL: http://eemmasemlan.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag tycker du är helt suverän och du är så enormt duktigt!! Och skäms inte.. Du är en så vacker mamma till två underbara knoddar!! Du är så på G!! Stora kramar till dig som inspirerar mig!!

2009-12-09 @ 11:49:21
URL: http://malinjacob.blogg.se/
Postat av: Frida

Du är så duktig Karin, vi hejjar på dig såklart:D

2009-12-09 @ 12:03:32
URL: http://feurdas.blogg,se
Postat av: Elin

Du ska absolut inte skämmas. Du är otroligt fin som du är och jag tycker inte du ska fokusera så mycket på vikten. Vet att det är svårt men nu är du ju så duktig och går ner i vikt så jag hejjar på och håller tummarna att du hamnar på en nivå där du är helt nöjd med dig själv. Kämpa kämpa kämpa.

2009-12-09 @ 12:12:11
URL: http://elingkpetersson.blogg.se/
Postat av: ulrica

FAn Vabradue!!!

2009-12-09 @ 16:33:01
URL: http://ulricaullman.blogspot.com
Postat av: Malin F

Du är ju jätteduktig! Inget att skämmas över! Fantastiskt att du orkar ta tag i det med två små barn. Jag har ingen motivation och vågar inte väga mig längre :-S Har ökat runt 20 kg sen -05...

Lycka till i fortsättningen! Kram

2009-12-09 @ 19:42:26
Postat av: anna

vad duktig du är! tänk om man hade samma motivation som dig. håller du på själv eller är du med i "nån klubb"?

2009-12-09 @ 20:38:03
URL: http://fruganjansson.blogspot.com/
Postat av: Emma

Du är jätteduktig tycker jag. Jätteintressant att läsa om din viktresa, kan känna igen mig i mycket. Jag kämpar också för att gå ner i vikt och tycker det är insprierande att läsa om dig.

Kram

2009-12-09 @ 20:52:09
URL: http://emlanz.blogg.se/
Postat av: karolina

Duktig du är! Själv har jag ingen motivation alls. Träning är ju så tråkigt...Hoppas att det ska bli bättre när jag börjar jobba. Kanske kan stanna i sala en dag i veckan och träna något. Vad vet jag inte riktigt. Ha det bra!

2009-12-10 @ 08:35:23
URL: http://grebiusflickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0