Hjälp mig..!
[DATUM: 2011-02-02 TID: 08:02:42]

Godmorgon!
Åh va många tankar det finns i mitt huvud just nu...
Vilken väg vill/ska jag gå i livet..?

* Plugga till sjuksköterska och bli barnmorska så småningom??

* Plugga till förskollärare och jobba på dagis eller skola??

* Plugga till makeup artist och lära mig smink från grunden??

* Plugga nåt med ekonomi/data..??

* Jobba kvar på Wason tills vi flyttat till större hus och jag är mer säker på vad jag vill göra??

* Söka nåt nytt jobb nån annanstans??

Har ingen aning om vad jag vill... Eller jo, jag vill allt, men vad vill jag mest!??!?!
Hjälp mig är ni snälla... Med 150-180 läsare så borde väl några kunna lämna en kommentar..?
TACK PÅ FÖRHAND!!

Kommentarer
Postat av: towis

jag tycker du sk plugga till sjuksköterska/barnmorska - du skulle vara grym! Efter många år som lärare tycker jag du ska hoppa över dagis/skola biten ;)

2011-02-02 @ 08:13:00
URL: http://towis.blogspot.com
Postat av: Sandra

Svårt att svara på... Meen, du "borde" kanske skippa förskolelärare, pga av flera barn själv så känns det som intresset kan bli lite mindre med tiden och energin går åt andras barn och inte ens själv... (?)

Du är ju gjord för att bli en makeupartist!

Du sminkar ju dig själv så fint och visar samtidigt att du har ett brinnande intresse för det.. men är det nått yrke du kan tjäna pengar på!? i sala?

känns som att marknaden är rätt så liten där...



Så sjuksköterska! : ) det blir mitt svar, är nog ett fint jobb när man får hjälpa andra, och det finns det iaf gott om arbete! : )



Lycka till med valet..

o kan inte du berätta hur du tänker om ditt val!?

2011-02-02 @ 08:26:52
Postat av: Jeanette

Jag tycker att du ska jobba kvar eller söka annat jobb och vänta in 5 år med att plugga. Ni har då hunnit flytta till huset + att barnen är större och Stella har börjat skolan och Svante går på förskoleklass...



Sen tror jag på sjuksköterska/barnmorska men jag tycker ni ska diskutera de arbetstider som det innebär, men samtidigt är barnen större och det gör ju enorm skillnad då man ska jobba nätter t ex och måste sova dagtid... de kan ta hänsyn och vara tystare så mamma får sova.



Du är så himlans ung och börjar du plugga vid 30 års ålder så har du ändå 35 år kvar i yrkeslivet =)



5 års väntan är ingenting i ett helt liv, men kan göra stor skillnad för era liv <3



Puss på dig underbaraste och sätt dig med din goa make och prata om vad som passar er bäst, fast det vet jag att ni redan gör idag ;-) <3

2011-02-02 @ 08:35:51
URL: http://nufsan.blogg.se/
Postat av: Becca

Sjukstöterska sen barnmorska! Utan tvekan, skulle passa dig så himla bra! Visst det är många år att plugga, men det går fort och det är så roligt att plugga:)

2011-02-02 @ 08:41:21
URL: http://eccabeccas.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Hej!

Jag velade också mellan sjuksköterska och förskollärare. Eftersom lönen och arbetstiderna är bättre som förskollärare valde jag det. Och sen vet man aldrig vad som händer. Kan ju plugga vidare igen och skola om sig helt om man känner för det :-)



En vän till mig är makeupartist och det verkar inte finnas så gott om jobb tyvärr. Men det kanske är annorlunda uppe hos er :-)



Lycka till!

Kram Madeleine

2011-02-02 @ 08:43:41
URL: http://madeleinereinholdsson.blogg.se/
Postat av: uLrica

Jag säger, nästan som Jeanette, Jobba kvar och tänk på vad du VERKLIGEN vill göra.

Ssk, njea...lönen är ju katastrof förhållande till arbetstider och ansvar och utbildnings nivå ( man behöver inte jobba natt)

För att bli barnmorska? Njea.... inte om du frågar mig.

Jag brukar iofs aldrig rekomendera folk vården, frö det är katastrof!



Men Jeanette hade kloka ord...gå på dom!

2011-02-02 @ 08:45:42
URL: http://ulricaullman.blogspot.com
Postat av: Erika

De där med nytt jobb/plugg verkar alltid gnaga hos en!

De första ja tänkte var makeup artist men som sagt de finns kanske inte massa jobb runt Sala. En möjlighet är att kanske kombinera de med hudvård om du skulle kunna tänka dig de.

Om några år är de brist på sjuksköterskor/barnmorskor så de borde inte vara något problem att få jobb inom de ialla fall.



2011-02-02 @ 09:30:47
Postat av: Frida - Mamma till två prinsar ♥

Svårt det där med utbildning! Du ska tänka på arbetstiderna som ssk, fast iofs om Johan jobbar dag så fungerar det ju bra. Jag är orolig när jag väl börjar jobba, för lars jobbar både kväll och helg ibland. Så svårt att få uska jobb utan kvällar och helger! Hoppas du kommer på vad du vill läsa till och som någon skrev, du har god tid på dig:) KRAM

2011-02-02 @ 09:43:20
URL: http://feurdas.blogg.se/
Postat av: Maria S

Jag går på Jeanettes linje, jobba kvar o avvakta, rätt som det är så vet du hur du ska göra,

låt besluten komma till dig.. :-)



Har själv precis börjat på högskolan (jag fyller 30 i år) och det känns bara helt rätt.

Låt beslutet mogna så vet du hur du vill göra.



Men glöm inte att uppskatta nuet och njuta av det....

Kram M.

2011-02-02 @ 09:49:01
Postat av: Johanna Rapp

Jag tycker att du ska ta det lugnt med att fatta något beslut innan du känner dig säker. Då kan det inte gå fel.Om du inte vet vad du vill så stanna där du är...Du har ju mycket att vara tacksam och glad för som det ser ut idag. Kramar från Johanna

2011-02-02 @ 10:07:59
Postat av: Angelica

Min första tanke var makeup artist, just för att det verkar du ha stort intresse av och du är ju superduktig redan nu tycker jag! :)



Men sen känner ju inte jag dig så jag vet ju inte hur mycket du brinner för de andra sakerna!

Som någon skrev tidigare, du är ju så pass ung fortfarande så egentligen behöver du inte stressa över vad du ska bli! MEN jag sitter i samma sits, vet inte vad jag vill göra, vad jag vill bli och va sjutton jag ska börja!!



Hoppas du inte stressar in i något bara för att utan att du tänker till på vad DU vill göra och sen utgår från det! Det mesta går ju att lösa :)



Lycka till!

2011-02-02 @ 10:32:11
URL: http://partyoffive.blogg.se/
Postat av: jannice

detta är svårt. jag tror inte de är någon av oss som kan svara på hur du vill ha din framtid. men de är bra av dig att få lite tips och så. jag tycker du ska följa ditt hjärta (vilket kanske är jättesvårt för ibland vet man inte vad man vill göra och ibland vill man göra allt). Mitt tips till dig är att följa ditt hjärta och följa dina känslor vad DU vill göra. De är ju dig de handlar om. Du vill mycket så försök lista ut vad du vill mest!=) Jätte svårt att kunna hjälpa dig med detta men jag hoppas du förstår. Kommer ihåg när du skrev att du gärna ville vara med på förlossningar och tyckte de verkade kul med sånt=)) Du vill som sagt mycket. Ta hjälp av din man,familj och prata med dom! =) Lycka till Karin med vad du vill göra,du kommer säkert på de snart! Du är värd mycket!!! KRAMAR Jannice

2011-02-02 @ 11:23:25
URL: http://jannicelindell.blogspot.com
Postat av: Malin

eftersom du har ett fast jobb, så jobba kvar och fundera lite till?

känn dig inte stressad, det är mååånga år kvar tills det är dags för pension ;)))

2011-02-02 @ 12:39:21
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Hanna

Makeup artist!!

2011-02-02 @ 14:23:28
Postat av: Emma

Lyssna på vad ditt hjärta säger! Tog ett tag för mig att ta klivet men för mig var det d bästa jag gjort, att följa mitt hjärta!

2011-02-02 @ 15:05:54
Postat av: Malin P

Var sak har sin tid. Vänta tills barnen är större. du har ju ändå inte bestämt dig än.Nu är du småbarns förälder och de kräver sitt. att plugga på de blir för mkt enligt mig. barnen är små just nu.

2011-02-02 @ 20:26:08
Postat av: Hargitta

Barnmorska helt klart! :) Lycka till!

2011-02-03 @ 19:15:10
Postat av: Malin F

Det är ju bara ditt beslut MEN jag hade helt klart valt barnmorska om jag hade plugghuvudet. Tyvärr så har jag inte det :-( Förskolelärare kanske blir jobbigt när man har små själv hemma. Lycka till med dina val! Blir säkert bra när du kommer fram till vad du vill :-) Kram

2011-02-04 @ 14:05:05
Postat av: Missfatty

Make up artist!! :)

2011-02-07 @ 15:01:24
URL: http://missfattygoesck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0